Het verschil tussen druk en productief

Hoe gaat het?
Druk!
Dit gesprek hoorde ik gisteren in de trein.
Hoeveel gesprekken beginnen niet met deze twee zinnen.
Druk lijkt wel een statussymbool. Maar als je het chronisch druk hebt is dat meer een veeg dat je niet in staat bent om om grenzen te stellen, aan jezelf, en aan anderen.
Druk zijn is alles tegelijk doen en constant stress ervaren.
Productief is iets anders. Het is juist veel minder druk.
Je doet minder, maar wél de juiste dingen en met aandacht.
Met minder stress.
Hoe kom je daar?
Door in kleine stapjes een goed systeem aan te leggen en bijpassend gedrag te ontwikkelen om het goed te gebruiken.
Heb je hulp nodig om dat te bereiken?
Start coaching.




